Friday, November 07, 2008

Serba sedikit sejarah.

Posted by arif

Post kali ni aku nak cerita serba sedikit sejarah aku kat MMU Cyberjaya ni. Cerita ni adalah mengenai kawan-kawan aku yang sama-sama duduk dalam rumah sewa dengan aku. Tak boleh nak cerita semua, kalau cerita semua panjang sangat post nanti.:D Cerita ni mengikut turutan siapa yang aku kenal dulu:D

ok..orang yang pertama yang aku jumpa di MMU Cyberjaya ni ialah Alan. Masa tu aku first sampai kat bilik hostel aku dan alan ni duduk kat bilik depan bilik aku. So, time tu tegur-tegur biasa je la. Time tu juga lah ayah dan mak aku ajak Alan makan tengahari sesama sebab masa tu Alan sesorang je. Lepas tu kenal lagi dan aku tahu lah Alan ni pun gamer cam aku juga..nasib baik ler ada gamer cam aku..faham gak aku citer. Makin rapat sebab alan banyak ajar aku IT dan main game Counter Strike..haha..Alan ni kalau kita nak rapat dengan dia dan nak memahami dia, kita kena bak kata orang putih, handle with care..:D

yang ni pula orang kedua. Siapa lagi kalau bukan roomate aku, Hiraimie atau Remy. Jumpa sebab satu roomate dengan aku dan mula kenalan dari situ. Masa tu juga pun aku tahu satu bilik aku tu bekas pelatih PLKN termasuk la Zamil. Pada mulanya susah sikit nak rapat dengan remy ni sebab..ntah ler..mungkin cara dia lain sikit..aku tak biasa lagi masa tu.ahha. Tapi sekarang rapat jer..:D Remy ni kalau orang tak kenal dia, mungkin orang tak senang dengan dia.ahhaha. tapi percaya la, kenali dia dan dia seorang yang baik.


orang ketiga yang aku jumpa ialah Haziq atau King. Masa jumpa ni kat surau MMU tu lepas solat maghrib ada bermusyawarah..(betul ke aku eja). Masa tu disatukan jadi satu group memperkenalkan diri masing-masing. Masa ni juga lah senior panggil aku Mawi...haha. Lepas hari tu aku boleh rapat lak dgn haziq dan dia adalah member pertama yang aku terima nombor handphone dan simpan. Nama Mawi ni, aku rasa haziq yang mengiyakannya. Aku ingat lagi time tu aku cakap dengan dia panggil aku Arif. Tapi dia degil gak panggil aku Mawi...sampai la sekarang..haha. Aku rasa dia juga lah orang yang pertama memperkenalkan aku Counter Strike.:D Aku gi bilik dia tengok dia tengah main counter strike, aku pun test ler..buat first time..tapi tah pa-pe tah aku main..hehe. Haziq ni orang yang paling mudah aku rapat mungkin sebab dia cakap banyak dan aku pula jenis pendiam. mudah ler dari situ.

Asyraf atau Acap, orang yang keempat. Jumpa dia pun sebab dia satu group dengan remy masa orientasi dan group kami disatukan untuk membuat persembahan. First thing yang aku cakap dengan acap, "muka kau macam kawan aku kat PLKN".ahha. sebab time tu acap botak so nampak cam member botak aku kat PLKN. Tapi sekarang dah tak nampak dah muka sama sebab rambut curly dia. makin rapat sebab selalu sesama pergi makan semua lah. selalu singgah bilik dia..dan dari situ mula rapat.

Ikhwan atau wan atau bapak...haha. ni kira kelima lah walaupun time orientasi dah nampak dia sebab dia selalu ke depan.hahah. Mula kenal sebab satu kelas english, so lagi mudah nak kenal. Awal-awal ni tak berapa rapat, hanya sekadar kenal je la. Makin rapat masa sem 2 sebab english group assignment sesama. Orang siap tanya aku, camna kau boleh rapat dengan wan.? (Masa alpha, persekitaran wan problem sikit dengan wan..tapi what past is past:D). Aku cuma kata, buka hati dan terima sahaja dan dari situ kita senang dengan orang. :).

Keenam, Kamil-chan atau bear. First jumpa kat library kalau tak silap aku. masa tu dia dengan member dua orang perempuan. aku tak pasti siapa:D. Bear ni mudah kenal, dia pun jenis cakap banyak. Dari situ juga lah terus senang dgn dia. makin rapat sebab hari- hari sesama gi makan ngan member-member lain. Sejarah kenal bear ni aku kabur sikit..haha. Mungkin bear kawan dengan orang yang aku kenal dan aku pun berkawan la dengan dia. Makin rapat bila dia selalu tidur kat bilik aku time kat hostel dulu..haha. Sempit pun sempit lah..haha.

Ketujuh, Maher. Maher ni baru lagi ni. Cerita semua member lain time alpha lagi, tapi maher time Beta. Masa Alpha tu kenal cuma tak berapa selalu jumpa. Masa Beta ni makin kenal sebab satu rumah sewa kat Cyberia. Sekarang masih mengenali hati budi.:D

OK, itu je la penghuni dalam rumah sewa sama dengan aku. Yang lain aku tak cerita still kawan aku, cuma kalau cerita, banyak sangat pula..:D

p/s: aku harap dan berdoa kawan kekal sampai bila-bila.

3 critics:

fAizAL(^^,)izWaN said...

aik,mana post ttg saya??hehe..
jgn lupe~

Faiz said...

jgn main counter-strike je. jom la main dota skali agagaga

bastard girl said...

;(( alah
d mane ?

-dd-